چه صورتجلساتی بایستی در اداره ثبت شرکتها ثبت و آگهی شود؟

????همانطور که استحضار دارید مجامع شرکتها و هیات مدیره ی آنها بنا به دلایل متعددی تشکیل و برگزار میشود اما ضرورتی به ثبت همه ی آنها در اداره ثبت شرکتها(سامانه پذیرش تاسیس و ثبت تغییرات) وجود دارد؟ تازه های حسابداری این موضوع را بررسی کرده است .

⭕️بنا به مفاد قانون تجارت ، ثبت و انتشار صورتجلسات زیر الزامی است:

????ماده ۱۰۶- در مواردی که تصمیمات مجمع عمومی متضمن یکی از امور ذیل باشد یک نسخه از صورتجلسه مجمع باید به جهت ثبت به مرجع ثبت ‌شرکتها ارسال گردد:

✅۱ – انتخاب مدیران و بازرس یا بازرسان.
✅۲ – تصویب ترازنامه.
✅۳ – کاهش یا افزایش سرمایه و هر نوع تغییر در اساسنامه.
✅۴ – انحلال شرکت و نحوه تصفیه آن.

????ماده ۱۲۸ – نام و مشخصات و حدود اختیارات مدیر عامل باید با ارسال نسخه‌ای از صورتجلسه هیأت مدیره به مرجع ثبت شرکت‌ها اعلام و پس‌از ثبت در روزنامه رسمی آگهی شود.

نمایش وضعیت
ACTIVE

About علی حیدری

زندگی‌نامه‌ای کوتاه برای بخش شناسنامه خودتان بنویسید. این متن ممکن است برای همه نمایش داده شود.

Check Also

اطلاعیه مجمع عمومی عادی و فوق العاده

بدینوسیله به اطلاع اعضای محترم می رساند مجمع عمومی عادی و فوق العاده روز دوشنبه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =