تفاوت کارت‌های بانکی فعلی با کارت‌های هوشمند
تفاوت کارت‌های بانکی فعلی با کارت‌های هوشمند

تفاوت کارت‌های بانکی فعلی با کارت‌های هوشمند

از نظر سیستم‌های پرداخت ایران یکی از کشور‌های پیشرفته دنیاست، اما نباید به این حد اکتفا کنیم.

علی دیواندری درباره فواید الکترونیکی کردن کارت‌ها گفت: کارت‌های هوشمند استاندارد‌های امنیتی بالاتری دارد و در موبایل (mobil payment) ضروری است که استاندارد‌ها مناسب با آن را تطبیق دهیم.

به گزارش شبکه خبر، دبیر همایش بانکداری الکترونیک درباره جایگاه ایران در بانکداری الکترونیک دنیا گفت: در سیستم‌های پرداخت ایران یکی از کشور‌های خوب دنیا است و خیلی از سامانه‌های ملی پرداخت مثل ساتنا، پایا داریم که نمونه آن در بسیاری از کشور‌های دنیا کم دیده شده است، در حال حاضر استاندارد سازی و ارتقای روند‌های نوظهور مد نظر است تا از استاندارد‌های روز دنیا جا نمانیم.

او گفت: در سطح ارائه خدمات بویژه در خدمات پرداخت خرد پیشرفت کرده ایم و خیلی از خدمات پرداخت در کشور ما به صورت آنلاین و کارت به کارت انجام می‌شود که در خیلی از کشور‌ها هنوز این امکان وجود ندارد.

علی دیواندری گفت: از نظر سیستم‌های پرداخت ایران یکی از کشور‌های پیشرفته دنیاست، اما نباید به این حد اکتفا کنیم.

او گفت: برای امنیت بیشتر تراکنش ها، کارت‌های بانکی هوشمند سازی می‌شود بنابراین موضوع ارتقای خدمات بیشتر از زیرساخت‌ها مورد توجه می‌باشد.

دبیر همایش بانکداری الکترونیک گفت: موضوع برداشت مستقیم امکانی است که در دنیا وجود داشته و ما نیز می‌توانستیم خیلی زودتر این کار را انجام دهیم که کمی با تاخیر انجام شده است.

دیواندری افزود: اقتصاد ما به بانکداری الکترونیک احتیاج دارد و باید سازوکار‌های آن فراهم شود، یکی از برنامه‌های توسعه در بانکداری الکترونیک حرکت به سمت استارتاپ‌ها تولیدی است.

یکی از مزیت‌های الکترونیکی شدن و هوشمند شدن کارت‌ها جایگزین ضمانت‌ها در قالب چک است که اثر بیشتر در حوزه تجارت و اقتصاد ملی است.

دبیر همایش بانکداری الکترونیک افزود: کارت‌های اعتباری به فرد امکان پرداخت می‌دهد که نیمه دوم ماه که اکثر افراد حقوق بگیر مشکل پرداخت دارند، مشکلی تا پایان ماه نداشته باشند و درواقع یک نوع تضمین از طریق سیستم برای فرد ایجاد می‌شود.

دیواندری در پایان گفت: بلاک چین (Blockchain) سبب تحول در کسب و کارها، تجارت و نظام بانکی می‌شود و تحت عنوان انقلاب و تحول بزرگ نامیده می‌شود.

او افزود: در واقع نهاد اعتماد که قبلا به وسیله بانک، بیمه انجام می‌شد و تحت عوامل انسانی شکل می‌گرفت در این سیستم به الگوریتم‌های ریاضی سپرده می‌شود.

نمایش وضعیت
ACTIVE

About علی حیدری

زندگی‌نامه‌ای کوتاه برای بخش شناسنامه خودتان بنویسید. این متن ممکن است برای همه نمایش داده شود.

Check Also

اطلاعیه مجمع عمومی عادی و فوق العاده

بدینوسیله به اطلاع اعضای محترم می رساند مجمع عمومی عادی و فوق العاده روز دوشنبه …